Nieuw Zeeland tot dusver..... - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Jeroen Altena - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland tot dusver..... - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Jeroen Altena - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland tot dusver.....

Door: Jeroen en Stephany

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

18 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Ohakune

Hallo lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes,

Eindelijk een berichtje vanuit de andere kant van de wereld... We zijn hier nu een paar dagen en we hebben al zo ontzettend veel mooie, leuke en spannende dingen beleefd.. Maar ik zal bij het begin beginnen...

De vlucht viel ons eigenlijk wel mee, maar we hadden halverwege de vlucht in Taiwan dan ook de tijd om even wat uurtjes in een hotel op het vliegveld te slapen wat ons erg goed deed. We hebben uiteindelijk maar 20 minuten vertraging gehad wat eigenlijk heel weinig is op een vlucht van 50 uur. De verzorging en catering aan boord van het vliegtuig was erg goed al kan Jeroen voorlopig geen rijst meer zien....

De volgende dag zijn we Auckland ingegaan. Hier zouden we eerst 2 vriendinnen van Steph uit Nederland ontmoeten die de dag ervoor ook in Nieuw Zeeland waren aangekomen en later die dag hebben we nog met een 3e vriendin van Steph afgesproken die een jaar geleden geëmigreerd is naar Nieuw Zeeland en eigenlijk ook de aanleiding van deze hele reis is geweest. We hebben de eerste dag voornamelijk op een terras in Auckland doorgebracht maar we om eerlijk te zijn vonden we dit ook niet heel erg want Auckland viel ons qua stad een beetje tegen....

De volgende ochtend hebben Jeroen en ik onze sleepervan opgehaald en kon ons kiwi avontuur echt beginnen!

We zijn meteen doorgereden naar de Waitomo caves waar de zogenaamde glimwormen te zien zijn. Na een informatieve film over de arachnocampa luminatus ( ja,ja we hebben het gewoon onthouden) zijn we de grotten ingegaan. Helaas mochten we geen foto's maken van de glimwormen maar zelfs als we dat wel hadden gedaan was nog niet overgekomen hoe mooi deze miljoenen beestjes bij elkaar zijn. Het leken wel duizenden sterren aan een donkere hemel.... Daarna zijn we naar onze campingsite gereden en daar bleken Jeroen en ik, tegen onze verwachting in, toch echte kampeerders te zijn. Zonder problemen hebben we een heerlijke maaltijd gemaakt op onze gasbrandertjes en hebben we zelfs een tent opgezet die bevestigd zit aan de achterklep. We hebben die nacht heerlijk geslapen in onze sleepervan.

Bij zonsopkomst waren we wakker en na een verfrissende douche zijn we op pad gegaan naar Rotorua. Onderweg zijn we eerst gestopt bij een Kiwi huis! Hier waren verschillende inheemse vogelsoorten van Nieuw-Zeeland te zien waaronder de kenmerkende Kiwi! In Rotorua hebben wij wederom contact gezocht met Steph's vriendinnen waarmee we samen gedineerd hebben.

Ook zijn we samen met deze 2 vriendinnen van Steph naar een geothermisch park geweest in Rotorua. Het was heel apart om te zien dat er zoveel verschillende natuurverschijnselen zoals geisers, thermale baden, modderpoelen, mineraalafzettingen met alle kleuren van de regenboog en watervallen op zo een klein gebied te vinden zijn. Erg indrukwekkend!

Vanmorgen zijn we naar Tongariro gereden waar actieve vulkanen en bergen met onuitspreekbare namen zijn. Jeroen is zelfs met zijn enorme hoogtevrees in een stoeltjeslift naar een bergtop van 2000 meter geweest! En hierna zijn we met een klein vliegtuigje, met een piloot die het nodig vond om over al zijn helikopter crashes te vertellen, over de vulkanen heengevlogen. We hebben het gelukkig overleefd en hebben echt onwijs van de vlucht genoten..

Morgen rijden we naar Wellington waar we 2 dagen blijven voordat we de overtocht naar het zuidereiland gaan maken per boot...

We houden jullie op de hoogte!

Liefs vanuit Nieuw Zeeland.

• 18 Februari 2014 - 10:06

Astrid Van Altena:

Top! Nu al zoveel gedaan en gezien in die paar dagen. Leuk om zo op de hoogte te worden gehouden. Ik maak een printje voor bessie en bap.

• 18 Februari 2014 - 10:56

Ellen:

Geweldig om over jullie avonturen te lezen! Geniet van alles. Enne... fijn dat we zo met jullie kunnen 'mee reizen'. Knuf uit Duitsland

• 18 Februari 2014 - 16:49

Hans:

Hi jullie daar aan de andere kant van de wereld. Gaaf om jullie dagboek te lezen. Veel plezier en als jullie ff tijd hebben, graag een update want ik ben reuze benieuwd. Kus.

• 18 Februari 2014 - 17:17

Joyce:

Hi lieverds, leuk jullie reisverslag en wat al een hoop gedaan en bijzondere dingen gezien in zo'n korte periode. Vooral die glimwormen lijken me een hele ervaring maar ook die natuurverschijnselen allemaal op 1 stukje........bijzonder!
    Niet 1, 2 maar wel 3x hoera voor Jeroen om met zijn hoogtevrees in een stoeltjeslift te zitten, kan nog zijn hoogtevrees herinneren van Barcelona, Sagrada Familia......en dat gebouw stond toch echt wel stil ;)
    Ik moest de regel : " daar bleken Jeroen en ik, tegen onze verwachting in, toch echte kampeerders te zijn" wel 2x overlezen haha..........maar snap het wel vrijheid/blijheid en zeker in een land waar zoveel te zien valt.
    Geniet maar lekker verder en zie jullie vervolg graag tegemoet.
    Dikke kussssssss

• 18 Februari 2014 - 18:57

Margreet:

Ik heb het verhaal aan Bessie voorgelezen, want die is vanmorgen geopereerd aan staar.
    Blij te horen dat jullie het zo naar je zin hebben zover weg. En is het niet ongelooflijk dat je zover weg bent bent en dat we op deze manier contact met elkaar hebben. Ik kijk uit naar de foto's. Heel veel plezier nog en de groetjes van Bessie, Bap en Margreet

• 18 Februari 2014 - 20:09

Anton En Carla:

Wat gezellig om al jullie avonturen te lezen.
    Kijk uit naar de foto.s En we FaceTime,'n morgen weer ff groetjes dikke kus Ta en mem

• 19 Februari 2014 - 18:05

Joyce:

Hier een berichtje van Oma Jeanette (ze eet hier vanavond) ze is blij om wat van jullie te horen en ze zegt Kijk uit in ieder geval................haha (zoals een Oma betaamd) veel liefs van Oma Jeanette.